Modeli podrške i kompetencije e-Škole tehničara
Ugovorom o sudjelovanju u pilot projektu e-Škole, CARNET se obvezao opremiti škole lokalnom mrežom i računalnom opremom te osigurati održavanje (npr. u slučaju kvara) za vrijeme trajanja pilot projekta, kroz ugovore s dobavljačima mreže i opreme. Nakon završetka pilot projekta održavanje preuzima Osnivač. Za vrijeme trajanja projekta Osnivač je dužan školama osigurati pomoć u korištenju resursa dobivenih u projektu te u tu svrhu dužan imenovati e-Škole tehničara. Uloga imenovanog e-Škole tehničara jest da zaposlenicima škola pruža pomoć pri korištenju lokalne mreže škole i računalne opreme.
CARNET će organizirati edukaciju e-Škole tehničara kako bi oni mogli adekvatno pružati podršku školama. Edukaciju će provoditi isporučitelji lokalnih mreža i opreme te će ona biti organizirana nakon završetka radova na mreži škole, odnosno nakon isporuke opreme. Edukacija je namijenjena prvenstveno e-Škole tehničarima koje je imenovao Osnivač, no ukoliko netko od administratora u školi također želi sudjelovati na takvoj edukaciji, može mu se omogućiti sudjelovanje.
CARNET je Osnivačima predložio modele organizacije podrške školama odnosno moguće načine imenovanja e-Škole tehničara. Osnivači su slobodni sami odabrati model koji im najviše odgovara.
Mogući modeli su:
a) organizacija podrške unutar gradskih službi (npr. zapošljavanjem osobe koja će biti zadužena za održavanje opreme i mreže na više škola);
b) organizacija podrške kroz ugovor s tvrtkama koje se bave održavanjem;
c) organizacija podrške kroz ugovaranje stručne suradnje s fizičkom osobom (npr. nastavnik na školi koji koji ima iskustva sa sličnim poslovima u komercijalnom sektoru).
Model podrške, dakle, bira sam osnivač, a cijena ovisi o veličini škole, broju škola po Osnivaču koje će biti odabrane u projekt te o modelu koji Osnivač izabere, stoga konkretan proračun donosi svaki osnivač za sebe. Nakon odabira modela podrške, Osnivač je dužan, sukladno Ugovoru, dostaviti CARNET-u obrazac za imenovanje e-Škole tehničara.
Iskustva prvih 20 e-Škola pokazuju različit nivo potrebe sudjelovanja e-Škole tehničara u procesu korištenja opreme i mreže dobivene u projektu. Angažman tehničara u prvih 20 škola bio je otprilike 2 sata tjedno. Angažman je intenzivniji u početnim fazama opremanja škole, a u nastavku ovisi i o suradnji i komunikaciji s djelatnicima škole.
Kompetencije i znanja koje treba imati e-Škole tehničar
Pružanje pomoći pri korištenju mreža:
- OSI složaj
- TCP/IP složaj
- Mrežni protokoli (ARP, STP, IPv4, IPv6, TCP, UDP)
- Mrežne topologije i standardi
- IPv4/v6 adresiranje
- Strukturno kabliranje
- Arhitektura (dizajn) lokalnih mreža
- Ethernet aktivni mrežni uređaji i konfiguracija
- Bežična mrežna infrastruktura i konfiguracija (WLC)
- Poznavanje i konfiguriranje osnovnih mrežnih servisa: PAT, NAT, DHCP, ACL, VPN
- Poznavanje koncepta virtualnih LAN-ova (VLAN) i usmjeravanja
- Sigurnost u lokalnim mrežama (firewall, logging, AAA, pristup mrežnim uređajima, sigurnost u bežičnoj lokalnoj mreži WEP, WPA)
- Detektiranje i otklanjanje mrežnih problema
- Poznavanje koncepta nadzora entiteta u lokalnim mrežama i pripadajućih protokola (SNMP, SSH)
- Dokumentiranje računalnih mreža
Pružanje pomoći pri korištenju opreme:
- Osnovno poznavanje administracije Windows operacijskih sustava
- Osnovno poznavanje administracije mobilnih operacijskih sustava
Isporučitelj mreže i opreme dužan je oformiti helpdesk koji će pružati podršku školama uključenima u projekt. Helpdesk će pružati podršku isključivo osobama koje su Osnivači škola izabrali, odnosno imenovanim e-Škole tehničarima. Podrška će biti pružana putem telefona, elektronske pošte i web stranice sustava za prijavu problema. Radno vrijeme helpdeska bit će od ponedjeljka do petka, od 8 do 20 sati.